Somemarkkinointi

Somemarkkinointi - vaikuta siellä missä asiakkaasi ovat

Markkinointi sosiaalisessa mediassa tarjoaa yrityksille mahdollisuuden rakentaa vahvaa brändiä, olla helposti vuorovaikutuksessa kohdeyleisön kanssa
sekä kasvattaa myyntiä.

Miksi panostaa somemarkkinointiin?

Sosiaalinen media on ollut yksi suosituimmista markkinointikanavista jo pitkään ja sen suosio kasvaa koko ajan. Miten yrityksen on mahdollista ottaa ilo irti somesta ja vahvistaa liiketoiminnalllisia tavoitteitaan? Lue alta, miksi yrityksesi kannattaa satsata somemarkkinointiin.

Tavoitteellisuus

Yrityksen on ensisijaisen tärkeää määrittää selkeät tavoitteet sosiaalisen median käytölle ja laatia strategia niiden saavuttamiseksi. Onko päämääränä kasvattaa brändin tunnettuutta, lisätä myyntiä, parantaa asiakaspalvelua vai rakentaa yhteisöä? Kun tavoitteet ovat selvät, voidaan suunnitella kustannustehokkaita kampanjoita ja mittareita menestyksen arvioimiseksi.

Kohdentaminen

Yrityksen tulisi keskittyä tuottamaan laadukasta ja kohdennettua sisältöä, joka puhuttelee kohdeyleisöä. Huolellisesti suunniteltu sisältö herättää kiinnostusta ja sitouttaa seuraajia. Samalla on tärkeää aktiivisesti vastata kommentteihin ja kysymyksiin sekä luoda vuorovaikutteisia kampanjoita. Vuorovaikutuksella luodaan asiakassuhteita ja kasvatetaan näkyvyyttä.

Analysointi

Käyttämällä sosiaalisen median analytiikkatyökaluja voidaan seurata suorituskykyä, ymmärtää käyttäjien käyttäytymistä ja mitata kampanjoiden vaikuttavuutta. Näin voidaan tehdä dataan pohjautuvia päätöksiä ja optimoida strategiaa reaaliajassa. Säännöllinen seuranta auttaa tunnistamaan vahvuudet ja mahdolliset kehityskohteet, mikä puolestaan vahvistaa liiketoiminnallisia tavoitteita.

Tehokas somemarkkinointi maksaa itsensä takaisin

Somemarkkinointi on yhä keskeisempi markkinoinnin osa. Asiakkaita palveleva ja aktivoiva sosiaalisen median tili voi auttaa keräämään liidejä ja sitouttaa asiakkaitasi. Jotta sometilisi tuottaisivat haluttua tulosta, kuten esimerkiksi lisää yhteydenottoja, tulee sisällön ja ajoituksen olla asianmukaisesti suunniteltua ja houkuttelevaa. Autamme mielellämme kaiken tämän toteuttamisessa!

Ota some osaksi markkinointistrategiaa

Somemarkkinointi on tehokas tapa kasvattaa ja ylläpitää verkkosivuliikennettä sekä kerätä liidejä, eli potentiaalisia asiakkaita. Sosiaalinen media tarjoaa kattavan kanavavalikoiman sekä monipuolisia mainosmahdollisuuksia. Oli kohderyhmäsi siis mikä tahansa, valitsemalla oikeat kanavat sekä mainosformaatit, tavoitamme asiakkaasi.

Somen merkitys markkinoinnissa

Markkinoinnin tavoitteena on saada ihmiset kiinnostumaan tuotteistasi tai palveluistasi, jonka pohjalta he tekevät ostopäätöksen. Kohderyhmiäsi huomioiva somemarkkinointi lisää yrityksesi näkyvyyttä ja tekee yrityksestäsi helposti lähestyttävän.

Mitä somemarkkinoinnilla tavoitellaan:

Oikea kanavavalinta saavuttamaan haluttuja tuloksia

Sosiaalinen media kattaa laajan valikoiman kanavia, jossa painottuu jokin tietty kohderyhmä. Oikea kanavastrategia toimii lähtökohtana onnistuneelle somemarkkinoinnille. Somemainonta tarjoaa kuitenkin paljon mahdollisuuksia erittäin tarkkaankin kohdentamiseen, joka parantaa kohderyhmän tavoittamista entisestään. Autamme sinua oikean kanavan valinnassa, joka tavoittaa halutun yleisön. Tutustu alta käytetyimpiin sosiaalisen median kanaviin.

Facebook

Facebook

Facebook on edelleen sosiaalisen median kanavista käytetyin, joka keskittyy ensisijaisesti yhteisöjen luomiseen sekä ystävien ja perheiden keskeiseen yhteydenpitoon. Facebookissa tavoitat suuren yleisön monipuolisilla mainosmahdollisuuksilla.

Instagramin lailla myös Facebookissa pystyy selaamaan Reelsejä, jonka lisäksi Facebook tarjoaa mm. ”Marketplace” alustan tavaroiden myymiseen ja ostamiseen. Laajan käyttäjäkunnan myötä yrityksillä on mahdollisuus tavoittaa aktiivisesti yleisöä läsnäolollaan, jakaa ajankohtaista tietoa sekä olla vuorovaikutuksessa asiakkaidensa kanssa.

Vuoden 2024 alussa Facebook käyttäjiä Suomessa oli 2,30 miljoonaa ja 41,5 % Suomen väestöstä on törmännyt Facebook -mainoksiin. Facebook -mainonta tavoittaa siis selkeästi eniten käyttäjiä laajemmalta ikähaarukalta verrattuna muihin somekanaviin. Facebook toimii edelleen todella tehokkaana markkinointikanavana tavoittaen laajan ja kohdennetun yleisön.

Meta -mainonnalla näyt Facebookin lisäksi myös Instagramissa maksimoiden näkyvyyden ja laajan yleisön tavoitettavuuden. Ota yhteyttä, niin suunnitellaan yrityksesi tavoitteiden mukaista somemarkkinointia!

Instagram somemarkkinointi

Instagram

Instagram on visuaalisen sisällön luomiseen ja jakamiseen keskittynyt somekanava. Se on erinomainen paikka yhteisöjen luomiseen, laajan yleisön tavoittamiseen sekä brändi-ilmeen esittelemiseen. 

Instagram on sosiaalisen median kanava, joka keskittyy visuaalisen sisällön luomiseen ja jakamiseen. Videoiden eli Instagram Reelsien suosio on kuitenkin kasvanut ja ne ovatkin siellä parhaiten toimiva sisältöformaatti tällä hetkellä. Profiilien ruudukkomuoto mahdollistaa kuvien ja videoiden jakamisen osana suurempaa visuaalista kokonaisuutta. Näin ollen Instagram tarjoaa erinomaisen alustan brändi-ilmeen rakentamiseen, erottautumiseen sekä markkinointiin.

Instagram -mainonta on tehokas tapa tavoittaa yleisöä laajasti ja kohdennetusti monipuolisilla mainosmuodoillaan, kuten video-, kuva-, karusellimainoksillaan. Vuoden 2024 alussa Instagramissa oli 2,20 miljoonaa käyttäjää Suomessa ja 39,7 % Suomen väestöstä on törmännyt Instagram -mainoksiin. Instagram on siis ehdottomasti yksi sosiaalisen median markkinoinnin tehokkaimmista markkinointikanavista.

Mikäli tarvitset apua Instagram -mainonnan kanssa, ole yhteydessä! Toteutamme kustannustehokasta ja kohderyhmälähtöistä sisältöä yrityksesi tavoitteiden mukaisesti.

LinkedIn somemarkkinointi

LinkedIn

Linkedin eli työelämän some on sosiaalisen median kanava, joka keskittyy verkostoitumiseen ja rekrytointiin. LinkedInin mainonnan tavoittavuus kasvaa Suomessa hyvää vauhtia ja alusta onkin täydellinen kanava B2B -mainontaan.

LinkedIn on erinomainen kanava uusien asiakkaiden tavoittamiseen ja myynnin lisäämiseen. Vaikka LinkedIn – mainonta on huomattavasti kalliimpaa verrattuna esimerkiksi Meta -mainontaan, se mahdollistaa tarkan kohdentamisen, joka johtaa laadukkaampiin liideihin ja sitä kautta helpottaa myyntiä. LinkedIn -mainontaa ja sen tarkkaa kohdentamista kannattaa hyödyntää, jos tavoitteena on tavoittaa tietty kohderyhmä, kuten tietyn alan ammattilaiset. LinkedIn on myös erittäin hyödyllinen kanava rekrykampanjoille.

Mikäli tarvitset apua LinkedIn -mainonnan kanssa, ota yhteyttä! LinkedIn -mainontamme pitää sisällään sisältösuunnitelman, analytiikan seurannan ja raportoinnin sekä mainonnan optimoinnin. 

Youtube somemarkkinointi

Youtube

Youtube on maailman, ja Suomen,  käytetyin sosiaalisen median kanava, joka keskittyy videosisältöihin. Youtube tarjoaa paljon mainosmahdollisuuksia, joiden hyödyntäminen on Suomessa jäänyt vähäiselle.

Youtubeen luodaan pääosin pidempiä videoita verraten muihin sosiaalisen median kanaviin. Kuitenkin lyhytvideoiden suosio on rantautunut myös Youtubeen ”shorts” -videoiden myötä. Kanavana Youtubeen mennään viettämään aikaa ja katsojat ovat valmiita katsomaan videoitasi pidempään. Tämä tarjoaa mainostajalle mahdollisuuden esitellä tuotteita tai palveluita, kertoa toiminnastaan tai toteuttaa laajempaa videosisältöä.

Vuoden 2024 alussa Suomessa käyttäjiä oli 4.46 miljoonaa ja 82,2 % Suomen väestöstä on törmännyt Youtube -mainoksiin, iästä riippumatta. Yotuben kohderyhmä on laaja ja se jakautuu tasaisesti naisiin ja miehiin, tarjoten paljon mahdollisuuksia mainostamiseen.

TikTok somemarkkinointi

TikTok

TikTok on lyhytvideoihin painottunut sosiaalisen median kanavaa, joka keskittyy trendeihin ja pääosin viihdyttävän sisällön luomiseen. TikTok on loistava alusta luoda ja ylläpitää yhteisöjä, erottautua sekä tuoda brändin persoonallisuutta esiin.

TikTok on yksi nopeimmin kasvavista sosiaalisen median alustoista, jossa suomalaisia käyttäjiä on jo yli 1,64 miljoonaa. Silti monet yritykset eivät ole ottaneet TikTok -mainontaa osaksi somestrategiaansa. Keskimäärin sovellus avataan n. 20 kertaa päivässä ja siellä viihdytään n. 1,5 tuntia päivässä. Tämä tekee alustasta erittäin houkuttelevan markkinoijalle, jota kannattaa ehdottomasti hyödyntää.

TikTok on suosituin 18–34-vuotiaiden keskuudessa, mutta vanhempien käyttäjien määrä kasvaa jatkuvasti. Alustaa käytetään myös yhä enemmän hakukoneena, erityisesti Gen Z:n keskuudessa, mikä tarjoaa loistavan mahdollisuuden tavoittaa käyttäjiä juuri silloin, kun he etsivät jotain tiettyä. 

Mikäli tarvitset apua TikTokin kanssa, ota yhteyttä! TikTok -mainontamme pitää sisällään sisältösuunnitelman, analytiikan seurannan ja raportoinnin sekä mainonnan optimoinnin. Suunnittelemme yrityksennäköistä sisältöä kustannustehokkaasti kohderyhmää ajatellen.

Videotuotanto osaksi somemarkkinointia

Videot ovat tällä hetkellä suosituin sisältömuoto ja lyhytvideoiden parissa vietetään paljon aikaa. Somevideoiden täytyy olla kustannustehokkaita ja niiden on sovelluttava someen. Me toteutamme kattavan määrän somevideoita lyhyessäkin ajassa laadukaasti, pitäen mielessä somekanaville ominaiset piirteet.

Mitä somemarkkinointiin kuuluu?

Räätälöimme somemarkkinointisi kokonaisvaltaiseksi palveluksi tai autamme yksittäisen osa-alueen tehostamisessa. Palvelemme yksityiskohtaisesti aina toiveesi ja tarpeesi mukaan, mutta alta näet mitä palveluita somemarkkinointiin voisi esimerkiksi kuulua.

Somestrategia

Somestrategiaa tehdessä määritellään somen tavoitteet, kohderyhmä(t) ja äänensävy sekä tehdään kampanjasuunnitelma.

Sisältösuunnitelma

Luodaan tavoitteiden pohjalta sisältösuunnitelma sekä -kategoriat, jotta on selkeä suunnitelma mitä julkaistaan ja milloin.

Tilien luominen

Mikäli yrityksellä ei ole vielä haluttuja sosiaalisen median kanavia, autamme yritystilien luomisessa sekä mainostyökalujen käyttöönotossa.

Maksettu mainonta

Luodaan tavoitteiden mukaiset kampanjat, analysoidaan niiden dataa ja suorituskykykä, joiden pohjalta optimoidaan mainoksia. Tulosten raportointi kuuluu maksettuun mainontaan.

Tekstisisältö

Luomme kohderyhmälähtöistä tekstisisältöä yritykselle määritetyllä äänensävyllä ja tyylillä.

Videotuotanto

Sisältösuunnitelman pohjalta luodaan kustannustehokkaat somevideot, jossa huomioidaan kanaville ominaiset piirteet.

Valokuvaus

Otetaan yrityksen ja brändin näköisiä valokuvia, jotka tukevat somen tavoitteita ja houkuttelevat yleisöä ja herättävät mielenkiintoa.

Yhteisömanagerointi

Yhteisömanagerointi tarkoittaa postauksiin reagointia ja kommentointia sekä viesteihin vastaamista yrityksen tilillä.

Somemarkkinointi

Ota somesta kaikki irti lisäpalveluillamme

Hyödynnä sosiaalisen median kaikki potentiaali meidän lisäpalveluillamme. Toteutamme monipuolisesti palveluita, jotka kulkevat käsi kädessä somen tavoitteiden kanssa. Lisäpalveluidemme avulla pystytään tehostamaan viestintää, lisäämään näkyvyyttä ja sitouttamaan yleisöä tehokkaammin. Tutustu alta lisäpalveluihimme ja ota rohkeasti yhteyttä, niin suunnitellaan mitkä palvelut tukevat tavoitteitasi parhaiten.

Valokuvaus

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Laadukkaat valokuvat viestivät asiantuntijuutta ja luotettavuutta. Brändin näköisillä valokuvilla houkutellaan katsojia viettämään aikaa sisällön parissa ja sitoutumaan.

Tuotekuvat

Sosiaalinen media on loistava myyntikanava, jossa tuotteita voi esitellä visuaalisesti houkuttelevalla tavalla. Laadukkaat tuotekuvat lisäävät potentiaalisten asiakkaiden halua ostaa.

Videokuvaus

Videoformaatti on selkeästi suosituin tapa viihdyttää ja informoida somen käyttäjiä. Videon avulla kiinnitetään huomio mielenkiintoisella tavalla sekä esittellään tuotteet tai palvelut kaikkein monipuolisimmin.

3D-animointi

3D-animointi on mieleenpainuva tapa visualisoida vaikeampia kokonaisuuksia, kuten tuotelinjaston esittelyä. Animointi on visuaalisesti houkutteleva ja viestii halutusta kuvaa tehokkaammin.

Verkkosivut

Verkkosivut toimivat tehokkaana myyntikanavana 24/7. Somesta ohjatessa kävijöitä verkkosivuille, on tärkeää, että verkkosivut ovat käyttäjäystävälliset. Laadukkaat laskeutumissivut kasvattavat liidien määrää.

Verkkokauppa

Somen avulla voidaan ohjata liikennettä tehokkaasti verkkokauppaan. Käyttäjäystävällinen ja toimiva verkkokauppa helpottaa ostoprosessia ja siten kasvattaa myyntiä.

Blogit

Blogi on tehokas sisältömuoto tuomaan asiantuntijuutta esiin jakamalla vinkkejä, neuvoja tai tarinoita. Blogien avulla voidaan houkutella vierailijoita verkkosivuille ja ne ovat kätevästi jaettavissa eri somealustoille.

Graafinen suunnittelu

Graafisella suunnittelulla voidaan luoda täydentävää ja brändin näköistä somesisältöä. Graafiset kuvat ovat myös täydellinen lisä, jos muita valo- tai videokuvia ei syystä tai toisesta ole saatavilla.

Millaista somenäkyvyyttä yrityksesi tarvitsee?

Sinun ei tarvitse etukäteen tietää millainen sisältö toisi haluamaasi somenäkyvyyttä. Kartoitamme tarpeesi ja tavoitteesi, jonka perusteella suunnittelemme  yrityksellesi somestrategian ja ideoimme sisältöä.

Näin meillä tehdään somemarkkinointia

Olemme kehittäneet tehokkaan toimintatavan, jota noudatamme someprojekteissamme. Haluamme jakaa kanssasi prosessimme vaiheet, jotta voit saada paremman käsityksen siitä, mitä odottaa sosiaalisen median markkinoinniltamme.

Vahva projektinhallinta ja suunnittelu

Vahvalla projektinhallinnallamme sekä selkeällä aikatauluttamisella varmistamme somemarkkinoinnin sujuvuuden. Ennen somemarkkinoinnin aloittamista sovimme vastuut ja sen, kuinka paljon haluat itse tehdä sisällön eteen vai haluatko ulkoistaa kaiken meille. Kun olemme hahmotelleet vastuut ja mainonnan tavoitteet, laadimme suunnitelman, jonka pohjalta somemarkkinointi toteutetaan.

Some puhelimen näytöllä

Aloitus

Aloituspalaverissa käymme läpi somemarkkinoinnin tavoitteet, toiveet ja tarpeet sekä selvitämme sisällöntuotannon vastuut. Kartoitamme myös tarpeet lisäpalveluille, kuten videotuotannolle.

Suunnittelu

Teemme toiveiden ja resurssien mukaisen sisältösuunnitelman, joka tukee yrityksen tavoitteita. Määrittelemme kohderyhmät, analysoimme kilpailijat, valitsemme sopivat kanavat, teemme kampanjasuunnitelman ja määrittelemme budjetin.

Sisällöntuotanto

Luomme houkuttelevaa, brändiäsi tukevaa ja näkyvyyttä lisäävää materiaalia, kuten tekstiä, videoita, valokuvia ja/tai grafiikoita, jos yrityksen omat resurssit eivät siihen riitä.

Toteutus

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja kun suunnitelma on valmis ja hyväksytty, aloitamme toteutuksen. Julkaisemme sisältöä suunnitellusti, pystytämme kampanjat, luomme niille tavoitteet sekä seuraamme niiden suoriutumista.

Seuranta ja optimointi

Seuraamme jatkuvasti kampanjoiden ja sisältöjen toimivuutta. Raportoimme kampanjan tuloksista sopimuksen mukaan joka kuukausi tai kvartaali. Seuraamalla ja anaysoimalla kampanjoiden tehokkuutta pystytään optimoimaan mainoksia paremmin. Mainonnan optimointi kuuluu somemarkkinointiimme, jotta kampanjoista saadaan kaikki hyöty irti.

Mitä somemarkkinointi maksaa?

Haluamme tarjota jokaiselle yritykselle
juuri kyseisen asiakkaan tarpeita palvelevaa somenäkyvyyttä, siksi kiinteää hinnastoa on mahdotonta antaa. Ennen projektin aloittamista suunnittelemme yrityksellesi yksilöllisen tarjouksen, joka muodostuu juuri sinulle suunnitellun projektin laajuuden mukaan. Haluamme kuitenkin kertoa suuntaa antavat somepakettimme, jotta tiedät missä hinnoissa liikumme.

Somepaketti - Lite

Edullinen ratkaisu, jos toiveena on pelkkä maksetun mainonnan pyörittäminen.

Mainosbudjetti määritellään erikseen yhdessä asiakkaan kanssa tavoitteiden, kilpailun ja kohderyhmän mukaan.

alk. 250€/kk

Somepaketti - Basic

Kustannustehokas vaihtoehto, johon sisältyy myös orgaanisten julkaisuiden teko.

Mainosbudjetti määritellään erikseen yhdessä asiakkaan kanssa tavoitteiden, kilpailun ja kohderyhmän mukaan.

alk. 500€/kk

Somepaketti - Pro

Kokonaisvaltainen vaihtoehto, kun halutaan saada somesta mahdollisimman paljon irti.

Mainosbudjetti määritellään erikseen yhdessä asiakkaan kanssa tavoitteiden, kilpailun ja kohderyhmän mukaan.

alk. 700€/kk

Ylläolevat hinnat ja kokonaisuudet ovat esimerkkejä ja suuntaa antavia. Jokaiselle somemarkkinoinnin projektillemme lasketaan yksilöllinen tarjous asiakkaan tarpeiden ja projektin laajuuden mukaisesti.

Tarvitsetko ideoita somenäkyvyytesi kanssa?
Ota yhteyttä!

Ota rohkeasti yhteyttä, niin käydään läpi nykyinen tilanteesi.
Laskemme tarjouksen joustavasti juuri sinun tarpeidesi perusteella!

Henri Ilvonen

Myyntijohtaja & Osakas

Tärkeitä näkökulmia

Olemme koonneet blogijulkaisuihimme vinkkejä, ohjeita ja näkökulmia liittyen somemarkkinointiin ja somesisältöjen tuottamiseen. Tutustu artikkeleista lisää!

Blogi

Markkinointivuoden trendit – mitä nähdään vuonna 2025?

Markkinointivuoden trendit – mitä nähdään vuonna 2025?   Mitkä ihmeen no-click sisällöt, ...
Blogi

Olemme virallisesti Google Partneri! 

Olemme virallisesti Google Partneri!    Ajaton on virallisesti liittynyt Google Ads Partner –ohjelmaan, mikä ...
Blogi

Valmistaudu syksyn tapahtumiin ja messuihin – Näin saat kaiken irti tapahtumastasi

Valmistaudu syksyn tapahtumiin ja messuihin – Näin saat kaiken irti tapahtumastasi Syksy ...
TikTok
Blogi

TikTok -markkinointi osaksi somestrategiaa

TikTok -markkinointi osaksi somestrategiaa   Kuten moni jo tietää, TikTok on yksi ...
Blogi

Threads Suomessa – miten uusi alusta on otettu vastaan?

Aktiiviset sosiaalisen median käyttäjät ottivat Threads -sovelluksen omakseen nopeasti ja selkeä käyttöliittymä on saanut positiivista palautetta. Sovelluksessa jaetaan julkaisuja, kuvia ja videoita sekä interaktiivisesti vaihdetaan ...
Blogi

Meta kouluttaa tekoälymallejaan käyttäjien sisällöillä – mitä sinun tulisi tietää?

Meta kouluttaa tekoälymallejaan käyttäjien sisällöillä - mitä sinun tulisi tietää?

Some-suomi -sanakirja

Markkinoinnin kieli vilisee englantia. Tässä muutama keskeinen termi, joihin varmasti törmäät.

Algoritmi Järjestelmä, joka määrittelee mitä kunkin käyttäjän syötteessä näkyy. Syöte perustuu käyttäjän toimintaan verkossa, minkä takia jokaisella sosiaalisen median käyttäjällä on omanlaisensa syöte eli feed.
Reels ja stories Instagramin videomuotoja. Reels jää näkyviin profiiliisi. Story katoaa 24 tunnin kuluessa, eli voit jakaa vaikka pieniä, katoavia tapahtumia yrityksesi päivästä. Storya käytetään varsinkin uusien seuraajien tavoittelussa.
Kuvakaruselli / karuselli Useamman kuin yhden kuvan julkaisu. Kansikuvan jälkeiset kuvat tulevat näkyviin pyyhkäisemällä, ja voit kertoa niiden avulla vaikkapa pienen tarinan.
Influencer / vaikuttaja Henkilö, jonka tilillä on suuri seuraajamäärä ja joka voi vaikuttaa muiden mielipiteisiin tai ostopäätöksiin. Vaikuttajayhteistyöllä voit saada yrityksesi tuotteille lisää näkyvyyttä.
Hästäg ja tägäys Hashtagia # käytetään somessa lisäämällä se osaksi julkaisua viestimään julkaisun aihetta. Hashtagin avulla julkaisusi näkyy aiheista kiinnostuiden käyttäjien syötteissä. Tag / tägäys: käyttäjän lisää henkilön tai yrityksen nimen julkaisuun @-merkillä.
Konversio Konversio on sivustolla kävijän haluttu toiminto, kuten oppaan lataaminen, jota mitataan.
CTA "Call to Action" Toimintaan kannustava teksti, kuten "Osta nyt" tai "Lue tästä", joka ohjaa käyttäjän tekemään halutun toimenpiteen. Suomeksi "toimintakehote".
Orgaaninen näkyvyys Orgaaninen eli ilmainen näkyvyys tarkoittaa julkaisuja, joihin ei ole laitettu rahaa.

UKK/FAQ - Usein kysytyt kysymykset

Vieläkö joku jäi askarruttamaan? Täältä löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin somemarkkinointiin liittyen. Otatha rohkeasti yhteyttä, mikäli jokin jäi vielä mietityttämään. Me autamme mielellämme! 

Somemarkkinoinnin hinnat vaihtelevat kanavien sekä kampanjatavoitteiden mukaan. Metassa kampanjabudjetit vaihtelevat keskimäärin 3-30€/päiväbudjetissa, kun taas LinkedInissä hinnat ovat jopa tuplasti korkeammat. Youtube puolestaan on hieman edullisempi, sillä siellä maksetaan vain katsotuista videoista tai linkin klikkauksesta.

Instagramissa on muutamia eri kuvakokoja, perinteinen neliö, sekä laajempi pysty- ja vaakaversiot. Alla Instagramin sisältöjoen kuvakoot:

– Neliö: 1080 x 1080 px
– Laajempi pysty: 1080 x 1350 px
– Vaaka: 1200 x 655 px
– Tarinat/Kelat: 1080 x 1920 px

Facebookin kuvakoot:
– Vaaka: 1200 x 628 px
– Pysty: 628 x 1200 px
– Neliö: 1200 x 1200 px
– Tarina: 1080 x 1920 px
– Kansikuva: 1640 x 856 px

Tuloskohtainen hinta vaihtelee kanavan ja kampanjatavoitteiden mukaan. Youtubessa keskimääräisesti maksetaan katselukerrasta 0,01-0,05 senttiä, kun taas esimerkiksi Metassa klikkauksen hinta vaihtelee 0,15 sentistä 25 senttiin. Liidikampanjoissa liidihinnan sopiva hinta perustuu tarjottavan palvelun hintaan.

Somemarkkinointi on tehokas tapa kasvattaa ja ylläpitää verkkosivuliikennettä ja saada sitä kautta liidejä eli potentiaalisia asiakkaita. Somemarkkinoinnilla on valtava määrä potentiaalia tavoittaa asiakkaasi monipuolisesti eri mainosvaihtoehdoilla.

Kaipaatko apua somemarkkinoinnissa? Ota yhteyttä!

Ota rohkeasti yhteyttä niin katsotaan miten voisit tuoda esille yrityksesi parhaat puolet sosiaalisessa mediassa!

Henri Ilvonen

Myyntijohtaja & Osakas

Scroll to Top
PALVELUT
Blogi

Markkinointivuoden trendit – mitä nähdään vuonna 2025?

Markkinointivuoden trendit – mitä nähdään vuonna 2025?   Mitkä ihmeen ...