Mistä muodostuu hyvä nettisivu?
Päädyt ihanteelliselle verkkosivulle hakukoneen kautta etsittyäsi ratkaisua tiettyyn asiaan. Silmiisi osuu yrityksen verkkosivu, josta klikkaat. Laskeuduttuasi sivustolle huomaat ammattimaisen brändi-ilmeen, joka näyttää vakuuttavalta ja uskottavalta. Löydät vaivattomasti etsimäsi asiat ja saat selkää informaatiota sivulta, joka houkuttelee klikkaamaan eteenpäin ja ottamaan yritykseen yhteyttä, joka sekin tapahtuu napinpainalluksella. No mikä tälläisestä nettisivustosta tekee erityisen hyvän?
Visuaalisuus
Brändi-ilme on tunnistettavissa verkkosivuilla ja koko sivuston ilme tukee mielikuvaa yrityksestä. Tyylikkäät kuvat ja videot täydentävät aitoa kuvaa toiminnasta ja visuaaliset elementit ja tehosteet tukevat sivun intuitiivista käyttöä.
- Vahvistaa brändiä
- Uskottava & vakuuttava
- Yhtenäistää sisällöt
Käytettävyys
Selkeä käytettävyys auttaa potentiaalisia asiakkaita löytämään sivuilta haluamansa nopeasti. Asiakkaan näkökulmasta mietitty käyttöliittymä auttaa suunnittelemaan sivuston niin, että kävijä saadaan ohjattua haluttuun toimintoon, kuten yhteydenottoon.
- Selkeä & helppokäyttöinen
- Käyttäjäystävällinen
- Sitouttaa kävijät
Löydettävyys
Mitä ideaa on viimeisen päälle verkkosivuissa, jos ne eivät löydy hakukoneista? Yrityksen verkkosivun löydettävyys varmistetaan SEO:lla eli hakukoneoptimoinnilla ja tehdään verkkosivuista niin käyttäjäystävälliset, että Googlekin pitää niistä.
- Löytyy hakukoneista
- Houkuttelevat sisällöt
- Hakukoneoptimoitu
Tehokkaat verkkosivut maksavat itsensä takaisin
Miksi panostaa hyviin verkkosivuihin? Verkkosivut ovat tärkein digimarkkinoinnin työkalu. Jotta verkkosivut tuottaisivat haluttua tulosta, kuten esimerkiksi tehostaisivat uusien sopimusten tekemistä ja parantaisivat asiakashankintaa, tulee verkkosivujen olla asianmukaisesti suunnitellut ja toteutetut. Tehokkaat verkkosivut keräävät liidejä ja kasvattavat asiakasvirtaa, jolloin myös myyntiä voidaan tehostaa niiden avulla.
Tee sijoitus liiketoimintaasi
Voit ajatella verkkosivuja sijoituksena liiketoimintaasi: jos uusien ja toimivien verkkosivujen avulla saavutat vaikkapa 1 % enemmän myyntiä kuukaudessa, kuinka paljon olet valmis verkkosivuihin panostamaan? Tuotteita ja palveluita vertaillessa ja kilpailuttaessa verkkosivut ovat olennainen osa asiakaskokemusta ja päätösten tekemistä. Katso alta esimerkki.
Verkkosivujen merkitys markkinoinnissa
Markkinoinnin tavoitteena on saada ihmiset kiinnostumaan tuotteistasi ja palveluistasi. Tehokas markkinointi verkkosivujen kautta lisää yrityksesi näkyvyyttä, houkuttelee liikennettä sivustolle ja auttaa myynnin kasvattamisessa. Pelkkä hyvä mainoskampanja ei riitä, jos verkkosivu, jolle ohjataan, on keskinkertainen tai huonompi. Asiakkaat sitoutetaan verkkosivuilla.
Miten verkkosivuille päädytään?
- Googlen orgaaniset hakutulokset
- Googlen hakusanamainonta
- Sosiaalisen median sisällöt
- Somemainonta
- Rekrytointi-ilmoitukset
- Sähköpostin allekirjoitus
- Suositukset
- Linkki toiselta sivulta
Verkkosivut mukautuvat aina asiakkaan tarpeisiin
Meille asiakaslähtöisyys ja yksilöllinen palvelu on kaikkien projektien ydin ja avain onnistuneeseen lopputulokseen. Vuosien varrella olemme saaneet kunnian toteuttaa toinen toistaan mahtavampia verkkosivuja, joiden myötä olemme saaneet pitkäaikaisia asiakassuhteita. Kurkkaa alta, millaisia verkkosivuja meiltä on valmistunut!
Mitä yritysverkkosivujen hintaan sisältyy?
Verkkosivujen hinta muodostuu useasta osa-alueesta, kuten sivuston laajuus, suunnittelu, visuaalisen ilmeen tarve, sisällöntuotannon määrä sekä lisäosat ja toiminnallisuudet. Hintaan sisältyy paljon muutakin, kuin pelkkä suunnittelu ja sivuston rakentaminen julkaisukuntoon. Välttämättömyydet kuten verkko-osoite ja palvelintila ovat kustannuksia, jotka kuuluvat jokaiseen verkkosivuprojektiin.
Domain
Domain eli verkkotunnus on verkkosivujesi osoite, jonka avulla verkkosivullesi löydetään. Domain maksaa noin 15 euroa vuodessa.
Palvelintila
Verkkosivuille tarvitsee hankkia palvelintila, jota joskus kutsutaan myös web-hotelliksi, jossa verkkosivusi elävät. Palvelintilan hinta riippuu tilan koosta.
Alusta
Rakennamme verkkosivut WordPress-alustalle, joka on maailman suosituin julkaisualusta sen monipuolisuuden ansiosta.
Suunnittelu
Suunnittelun laajuus muodostaa suuren osan verkkosivujen hinnasta. Käyttäjälähtöinen suunnittelu tehdään tiiviisti yhteistyössä asiakkaan kanssa.
Lisenssit
Käytössämme on useita lisenssejä verkkosivujen rakentamiseen, kuten verkkosivurakentimista Elementor Pro ja Astra Pro lisenssit.
Projektinhallinta
Projektin sujuva läpivienti vaatii selkeää projektinhallintaa ja kommunikointia verkkosivujen tilaajan kanssa.
Toteutus
Hyvän ja perusteellisen suunnitelman pohjalta tehdään verkkosivujen tekninen toteutus, eli rakennetaan verkkosivut WordPressiin.
Evästeet
Tietosuojalain mukaiset verkkosivut vaativat evästebannerin, josta kävijällä on mahdollisuus valita mitä evästeitä hyväksyy.

Verkkosivujen lisäpalvelut – mistä voisi olla hyötyä?
Riippuen yrityksen liiketoiminnasta ja sen tavoitteista, voidaan verkkosivuilla hyödyntää erilaisia lisäosia ja laajennuksia – etenkin verkkokaupoissa. Tavanomaisimpia lisäosia ovat työkalut automaatioihin ja liidien keräämiseen. Lisäpalveluita kannattaa hyödyntää sisällöntuotannon ja kuvauksien osalta, jos luulet, ettei aikasi riitä 600 sanan sivujen kirjoittamiseen tai ammattitaitosi näyttävien kuvien ja videoiden tuottamiseen.
Sisällöntuotanto
Ammattimaiset tekstisisällöt, jotka kertovat yrityksestäsi mielenkiintoisesti ja tekevät sivustostasi näkyvän hakukoneissa.
Kuvaukset
Valokuvat ja videot tuovat yrityksesi parhaat puolet esiin. Verkkosivuston viimeistelee brändin mukaiset kuvat.
Lisäosat
Lisäosien avulla voidaan luoda erilaisia toiminnallisuuksia, kuten erilaisia lomakkeita, pop-uppeja tai chat-palveluita.
Ylläpito
Verkkosivujen ylläpidolla huolehditaan riittävistä päivityksistä ja toimenpiteistä sivuston toimivuuden takaamiseksi.
Kehitys
Käyttökokemuksia ja palautteita kerrytettyä verkkosivuja on suositeltavaa kehittää, jotta ne palvelevat asiakkaitasi myös jatkossa.
Blogijulkaisut
Säännöllisesti julkaistut artikkelit tehostavat verkkosivujen näkyvyyttä hakukoneissa sekä vakuuttavat verkkosivuilla kävijät ammattitaidostasi.
Markkinointi
Verkkosivut ovat digimarkkinoinnin ydin ja autamme ottamaan markkinoinnista kaiken potentiaalin irti tarpeidesi ja tavoitteidesi mukaan.
Integraatiot
Verkkosivuille voidaan saumattomasti integroida erilaisia rajapintoja, kuten varausjärjestelmiä tai verkkokauppa.
Kieliversiot
Tarvittaessa toteutamme sivustollesi myös kieliversiot haluamillasi kielillä. Voimme teettää käännöstyön puolestasi ja tehdä verkkosivuista kansainväliset kätevästi.
Verkkokauppa
Onko sinulla tuote tai palvelu, jota haluat myydä verkossa? Toteutamme skaalautuvat verkkokaupat Shopifylla tai WooCommercella tarpeidesi mukaisesti.
Hakukoneoptimointi
SEO eli hakukoneoptimointi varmistaa verkkosivujesi löydettävyyden hakukoneissa, kuten Googlessa. Hakukoneoptimointi kannattaa huomioida jo verkkosivujen suunnitteluvaiheessa.
Grafiikka
Verkkosivujen visuaalisen viestinnän tueksi voimme luoda sivustolle erilaisia graafisia elementtejä, infografiikoita, prosessikuvaajia tai taulukoita.
Näin verkkosivut meillä tehdään
Kokemuksen myötä olemme kehittäneet tehokkaan toimintatavan, jota noudatamme verkkosivuprojekteissamme. Haluamme jakaa kanssasi prosessimme vaiheet, jotta voit saada paremman käsityksen siitä, mitä odottaa verkkosivuprojektilta kanssamme.
Vahva projektinhallinta ja aikataulutus
Ennen projektin käynnistämistä haluamme aina kuulla, millainen aikataulutoiveesi on verkkosivujen julkaisulle. Projektin laajuuden kartoitettuamme voimme laatia aikataulun ja deadlinet tietyille vaiheille, jolla takaamme sivuston julkaisun ajallaan. Ennen projektin alkua on myös hyvä sopia vastuut ja kuinka paljon haluat tehdä itse sivujen eteen, vai haluatko ulkoistaa kaiken sisällöntuotantoa myöden.

Aloitus
Aloituspalaverissa tapaat verkkosivujen toteuttajat, joiden tehtävänä on esittää oikeita kysymyksiä ja ymmärtää tarkasti verkkosivujesi toiveet ja tarpeet. Keskustelemme tavoitteista, kohderyhmästä, sisällöistä (ja päätämme, kuka vastaa tekstin kirjoittamisesta – asiakas tai me), toiminnallisuuksista ja suunnittelemme aikataulun verkkosivujen toteutukselle.
Suunnittelu
Verkkosivujen suunnitteluvaiheessa keskitytään ulkoasun ja käyttöliittymän suunnitteluun. Layout ja ulkoasu luodaan yritysilmeesi ja käyttäjäystävällisyyden perusteella. Jos yritysilme kaipaa päivitystä, se voidaan päivittää samalla, jotta uudet verkkosivut heijastavat ajantasaista ilmettä.
Sisällöt
Suunnittelun ohella kulkee vahvasti mukana sisällöntuottaminen. Tulevat tekstit ja kuvat vaikuttavat verkkosivun rakenteeseen ja tässä vaiheessa on vielä sopivasti aikaa luoda tekstisisältöjä sekä ottaa kuvia ja videoita, jos niille on tarvetta.
Toteutus
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja kun suunnitelma on valmis ja hyväksytty, voidaan toteutus WordPressiin aloittaa. Tässä vaiheessa sivustolle saadaan toteutettua kaikki hienot toiminnallisuudet ja tehosteetkin!
Julkaisu
Kaikkien sivujen ollessa valmiita ja sisällöt paikoillaan, käydään verkkosivut vielä läpi ja tehdään mahdolliset muutokset tai korjaukset. Tässä vaiheessa isompia korjauksia ei kuitenkaan enää pitäisi tulla. Kun kaikki on valmista, on sivusto valmis julkaistavaksi!
Kehitys
Julkaistu verkkosivu on harvoin täysin valmis, nythän se on vasta yleisön nähtävänä ja laajemman käyttäjämäärän testattavana ja on tavallista, että tarpeita muutoksille ja kehitykselle syntyy julkaisun jälkeen. Mielellämme käymme sivuston läpi kanssasi vielä noin puoli vuotta julkaisusta!
Mitä verkkosivut maksavat?
Varsinaista kiveen hakattua hinnastoa verkkosivulle on mahdotonta antaa, mutta voimme antaa konkreettiset esimerkit, minkä tyyliset sivut meiltä mihinkin esimerkkihintaan saa. Annamme aina ennen projektien aloittamista kaikille verkkosivuille yksilöllisen tarjouksen, joka muodostuu projektin laajuuden mukaan.
Vahva kasvualusta uudelle yritykselle
Ketterä ja joustava ratkaisu uuden yrityksen esiin tuomiseksi.
- Visuaalisen ilmeen suunnittelu olemassa olevan ilmeen pohjalta
- Käyttöliittymän suunnittelu
- WordPress-sivuston tekninen toteutus
- Projektinhallinta & palaverit
- Sivumäärä: 10
- Ylläpito kevyt (vain domain + Videokäyttöohje), korjaukset tuntityönä
alk. 3 500€
Markkinoinnin työkalu kasvavalle yritykselle
Kattavat verkkosivut, jotka tukevat liiketoiminnan kehitystä.
- Visuaalisen ilmeen suunnittelu olemassa olevan ilmeen pohjalta
- Käyttöliittymän suunnittelu
- WordPress-sivuston tekninen toteutus
- Projektinhallinta & palaverit
- Sivumäärä: 15
- Ylläpito laaja (Käyttökoulutus, julkaisun jälkeinen tuki, Korjauspalvelu, päivystys)
- Sisällöntuotanto
- Hakukoneoptimointi
alk. 5 500€
Myynnin edistäjä vaikuttavalle yritykselle
Kokonaisvaltaiset verkkosivut, jossa kaikki on otettu huomioon.
- Visuaalisen ilmeen suunnittelu (Yritysilme)
- Käyttöliittymän suunnittelu
- WordPress-sivuston tekninen toteutus
- Projektinhallinta & palaverit
- Sivumäärä: 25
- Ylläpito laaja (Käyttökoulutus, julkaisun jälkeinen tuki, Korjauspalvelu, päivystys)
- Sisällöntuotanto
- Hakukoneoptimointi
- Valokuvat verkkosivuille
- Verkkosivut Suomeksi ja Englanniksi
- Sivuston jatkokehitys (kvartaali palaverit + 2 h/kk kehitystyö)
alk. 9 500€
Ylläolevat hinnat ja kokonaisuudet ovat esimerkkejä ja suuntaa antavia. Jokaiselle verkkosivuprojektille lasketaan yksilöllinen tarjous asiakkaan tarpeiden ja verkkosivuston laajuuden mukaisesti.
Onko sinulla jo idea millaiset verkkosivut tarvitset tai haluaisitko kuulla ehdotuksemme?
Ota rohkeasti yhteyttä ja käydään sivustosi tilanne läpi ja voimme laskea tarjouksen verkkosivuista!
Henri Ilvonen
Myyntijohtaja & Osakas
WordPress & Elementor – lyömätön yhdistelmä
Toteutamme verkkosivut WordPress-alustalle Elementor-sivurakenninta käyttäen. Yhdistelmä on havaittu toimivaksi ja helppokäyttöiseksi myös asiakkaille, joille valmiit verkkosivut luovutetaan.

Miksi valita verkkosivualustaksi WordPress?
Monipuolinen verkkosivualusta WordPress ei suotta ole maailman suosistuin. Se skaalautuu joustavasti aina pienyritysten tarpeista suurten pörssiyhtiöiden vaatimuksiin. Responsiivinen WordPress huomioi käyttäjät niin selaimessa kuin mobiilissa ja sen lisäksi Google suosii WordPress-verkkosivuja.

Mikä ihmeen Elementor?
Verkkosivurakennin Elementor tarjoaa erittäin laajat kustomointimahdollisuudet, joiden avulla voidaan luoda täysin uniikki verkkosivusto. Elementor tekee responsiivisten verkkosivujen rakentamisesta helppoa, mikä tarkoittaa, että sivusto toimii saumattomasti kaikilla laitteilla. Elementorin käyttäminen mahdollistaa luovuuden ja joustavuuden verkkosivujen suunnittelussa ja takaa ammattimaisen lopputuloksen.
Alustalla on merkitystä
Rakentamalla verkkosivut oikealle alustalle varmistut sivujen käytettävyydestä, skaalautuvuudesta sekä hakukonenäkyvyydestä.
WorpPressin plussat
- Helppokäyttöinen
- Skaalautuva
- Päivittyy jatkuvasti
- Monipuolinen
- Hakukoneystävällinen
Elementorin plussat
- Nopea
- Responsiivinen
- Ei koodausta
- Räätälöitävä ulkoasu
- Paljon lisäosia
Selkeä ja läpinäkyvä prosessi
Verkkosivuprojektin käynnistyessä käymme yhdessä läpi tarjouksen ja sen sisällön, aikataulun ja projektin vaiheet, jotta tiedät mitä tilaat, eikä yllätyskustannuksia pääse syntymään. Kokosimme myös vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin, jotka liittyvät verkkosivujen hankintaan!
Tärkeitä näkökulmia
Olemme koonneet blogijulkaisuihimme vinkkejä, ohjeita ja näkökulmia liittyen verkkosivujen ja niiden sisältöjen tuottamiseen. Tutustu artikkeleista lisää!
Blogit tärkeänä osana sisältö- ja digimarkkinointia
Markkinointivuoden trendit – mitä nähdään vuonna 2025?
Olemme virallisesti Google Partneri!
Valmistaudu syksyn tapahtumiin ja messuihin – Näin saat kaiken irti tapahtumastasi
TikTok -markkinointi osaksi somestrategiaa
Threads Suomessa – miten uusi alusta on otettu vastaan?
Leiskat ja ländärit – mitä ne meinaa?
Verkkosivuprojektit tuo mukanaan omaa sanastoaan ja finglish vilisee siellä sun täällä. Työllemme omistautuneina sanasto tulee selkärangasta, vaikka asiakkaat eivät niitä aina ensipuraisulla ymmärrä. Listattiin alle muutamat alan sanat ja suomennettin ne.
UKK/FAQ - Usein kysytyt kysymykset
Vieläkö joku jäi askarruttamaan? Täältä löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin verkkosivuihin liittyen. Jos et löydä täältä vastauksia, ota rohkeasti yhteyttä!
Edullisemmat verkkosivut vaativat enemmän panosta tilaajaltaan, kuten kuvien toimittamisen, tekstien luomisen sekä hakukoneoptimoinnin. Kattavemmissa ja arvokkaammissa kokonaisuuksissa hoidamme ne puolestasi.
Pyytäessäsi verkkosivutarjousta teemme tarjouksen myös sisällöntuotannosta verkkosivuille sivumääräsi ja tavoitteidesi mukaisesti. Saat siis päättää, tilaatko tekstit meiltä vai tuotatko ne itse.
Hyvin suunniteltu verkkosivuprojekti, jossa tarvittavat materiaalit kuten kuvat ja tekstit ovat valmiina saattavat valmistua päivissä. Laajemmissa kokonaisuuksissa puhutaan usein vähintään kuukauden projekteista.
Rakennamme myös toimivat ja tyylikkäät verkkosivut käyttäen WooCommercea tai Shopifyta. Alustan autamme valitsemaan verkkokaupan toiminnallisuuksien mukaan.
Teemme joustavilla aikatauluilla valokuvauksia sekä videokuvausta ja voimme toteuttaa kuvat verkkosivujen tarpeen mukaisesti. Saat kuvat ja videot käyttöösi myös muuta markkinointia varten.
Yleisiä syitä ovat: tuoreet sivut, heikko hakukoneoptimointi, sisällön puute tai laatu, tekniset ongelmat, sivuston estäminen hakuroboteilta, alhainen linkkien määrä tai laatu, kilpailun kova taso hakusanoissa tai Google-hakualgoritmin päivitykset.
Julkaisun jälkeen opastamme sinua tekemään tarvittavia muokkauksia verkkosivuille, kuten tekstisisältöjen muokkausta, kuvien vaihtoa tai artikkelijulkaisujen luomista. Tilatessasi ylläpidon meiltä huolehdimme alustan tarvittavista päivityksistä ja varmuuskopioista.
Sisältöjä voidaan päivittää sivuston julkaisun jälkeen. Ennen julkaisua layoutin mukaisten kuvien ja tekstien tulee kuitenkin olla toimitettuna, sillä ammattiylpeytemme vuoksi emme julkaise selkeästi keskeneräisiltä näyttäviä sivuja, jotka todennäköisesti eivät edes näy hakukoneissa ja tuota haluttua tulosta.
Yritysilmeen luominen tai päivittäminen on oma prosessinsa, joka toteutetaan usein uusien verkkosivujen yhteydessä. Verkkosivujen tarjousta pyytäessäsi pyydä tarjous myös yritysilmeelle!
Onko sinulla jo idea millaiset verkkosivut tarvitset tai haluaisitko kuulla ehdotuksemme?
Ota rohkeasti yhteyttä ja käydään sivustosi tilanne läpi ja voimme laskea tarjouksen verkkosivuista!
Henri Ilvonen
Myyntijohtaja & Osakas