Miksi yrityksellä tulee olla verkkosivut?

Verkkosivut yrityksellä on jo itsestäänselvyys ja niiden perustaminen usein liiketoiminnan ensimmäisiä askelia. Ne toimivat yrityksen käyntikorttina, jolle voi asettaa useita sellaisia myyntiä ja brändiä edistäviä tavoitteita, joita muilla markkinoinnin toimenpiteillä ei välttämättä voi toteuttaa yhtä kustannustehokkaasti ja helposti. Mutta miksi juuri verkkosivut ovat saavuttaneet tällaisen aseman?

Verkkosivujen hyödyt yritykselle


Yrityksestäsi ja sen tuotteista ja palveluista haetaan tietoa juuri verkossa.
Kun joku on kiinnostunut yrityksestä tai yrityksen tarjoamasta palvelusta, tietoa haetaan lähes aina ensimmäiseksi verkosta. Oli se sitten Google, puskaradion suositteluketju tai Whatsapp-keskustelu, yrityksestä tulisi olla olemassa linkki, jonka tietoa etsivälle voi antaa. Pelkkä kivijalan osoitetieto tai pieni esite ei aina riitä, vaan aiheuttaa ihmiselle halun tutkia asiaa lisää – verkkosivuilta.

Hakukonenäkyvyys.
Verkkosivujen avulla varmistat, että kuluttajat löytävät yrityksesi heidän etsiessään myymiäsi tuotteita tai palveluita. Hyvin kirjoitetut verkkosivutekstit nostavat mahdollisuuttasi päästä Google-hakutulosten kärkeen. Ilman verkkosivuja hakukonenäkyvyys on käytännössä nolla.

Kustannustehokas ja brändin näköinen tapa kertoa tuotteista ja palveluista.
Verkkosivujen suosio perustuu myös niiden kustannustehokkuuteen – oikeastaan kenellä tahansa on varaa edes jonkinlaisiin verkkosivuihin. Sivuilla voidaan kertoa tuotteista juuri brändin ja yrityksen visuaalisen ilmeen mukaisella tavalla.

Asiakaspalvelun tavoittaminen.
Asiakas hakee asiakaspalvelun ja tuen yhteystietoja ensisijaisesti juuri verkkosivuilta. Olemalla helposti tavoitettavissa yritys nostaa asiakastyytyväisyyttä.

Verkkosivut mahdollistavat myös monikanavaisen asiakaspalvelun. Verkkosivujen kautta asiakaspalvelu voidaan tavoittaa niin puhelimitse, sähköpostilla kuin chatissakin.

Yrityksen tiedot aina ajan tasalla.
Verkkosivut ovat helposti päivitettävissä. Jos yrityksen aukioloajat muuttuvat tai palveluita tulee lisää, niistä on helppo tiedottaa verkkosivujen kautta.

Oletko alasi asiantuntija vai palveluiden myyjä?


Verkkosivujen kautta voidaan tuoda esille omaa asiantuntijaroolia. Sivuille voi koota myös asiakasta helpottavia ja inspiroivia tietopaketteja tai blogiartikkeleita, jotka tuovat yritykselle luotettavuutta ja luovat pitkäaikaisia asiakassuhteita.

 

Teillekin verkkosivut?

Luultavasti kaikilla kilpailijoillasi on verkkosivut. Pysy modernin liiketoiminnan aallonharjalla, ja perusta omasi! Teemme yrityksellesi kaupalliset verkkosivut, jotka saavuttavat myynnilliset tavoitteesi ja yrityksellesi yhä suuremman asiakaskunnan. Kysy hinnoista lisää myyjiltämme!

Tutustu myös näihin blogikirjoituksiin

Blogi

Google selkeyttää arkaluontoisten tapahtumien määritelmää

Google päivittää sopimatonta sisältöä koskevaa käytäntöä: Arkaluontoisten tapahtumien määritelmän selkeyttäminen. Lue täältä mikä muuttuu ja miten se vaikuttaa Google-mainontaan.
Blogi

Top 7 markkinointitrendit vuonna 2024

Aika tutustua vuoden 2024 markkinointirendeihin. Listasimme seitsemän merkityksellisintä – lue täältä koko artikkeli!
Blogi

Näin rakennetaan vaikuttava brändi

Brändi on enemmän kuin pelkät logot ja värit – se on kokonaisvaltainen tarina, joka vaikuttaa kaikkiin yleisöihin. Tämä artikkeli tarjoaa opastusta vaikuttavan brändin rakentamiseen.
Scroll to Top
PALVELUT
Blogi

Google selkeyttää arkaluontoisten tapahtumien määritelmää

Google päivittää sopimatonta sisältöä koskevaa käytäntöä: Arkaluontoisten tapahtumien määritelmän selkeyttäminen. Lue täältä mikä muuttuu ja miten se vaikuttaa Google-mainontaan.