Somemainonta – näin se kannattaa tehdä

Houkuttelevan ja sitouttavan orgaanisen sisällöntuotannon tukena maksettu somemainonta on oiva tapa saada näkyvyyttä yrityksellesi, lisätä myyntiä sekä kasvattaa liikennettä verkkosivuillesi. Monesti mainonta aloitetaan julkaisujen boostaamisella, joka ei kuitenkaan ole tehokkain tapa tehdä somemainoksia – kerromme tässä blogijulkaisussa, kuinka Facebook ja Instagram mainoksista voi saada enemmän irti ja saavuttaa parempia tuloksia.

”Mainosta julkaisua” – miksi somemainosta ei kannata tehdä näin

Facebook ja Instagram tarjoaa houkuttelevan tavan mainostaa julkaisuja helposti sovelluksissaan. ”Mainosta julkaisua”-nappi ilmestyy julkaisun alle ja noin vaan, muutamalla napin painalluksella mainos on jo ilmoilla. Vaikka julkaisun boostaaminen voi olla nopea ja helppo tapa mainostaa sisältöäsi somessa, kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että se ei välttämättä ole tehokkain tapa saavuttaa tavoitteitasi. Boostauksessa et pysty tarkkailemaan mainoksen suorituskykyä yhtä tarkasti kuin Meta Ads Managerissa, jolloin et myöskään pysty tekemään tarvittavia muutoksia mainokseen sen tulosten perusteella.

Käytä mainosbudjettisi tehokkaammin Meta Ads Managerilla

Yksittäisen julkaisun mainostamisella saavutetaan vain murto-osa niistä hyödyistä, jotka voidaan saavuttaa ammattilaisen työkalulla Meta Ads Managerilla. Julkaisun boostaus tuottaa ehkä tykkäyksiä ja muutaman kommentin postaukseesi, mutta Meta Ads Managerin kautta luodut mainokset tarjoavat samalle budjetille useampia mahdollisuuksia, kuten:

  • Kohderyhmän hallinta: Meta Ads Manager tarjoaa monipuolisemmat työkalut kohderyhmän hallintaan, kuten mahdollisuuden luoda ja tallentaa erilaisia kohderyhmiä, käyttää ristiin eri kohderyhmien ominaisuuksia ja tarkastella yleisöjen suorituskykyä.

  • Budjetin hallinta: Voit hallita budjettiasi paremmin, sillä voit määrittää tarkemmin, mihin mainosbudjettiasi käytetään. Esimerkiksi voit jakaa budjettisi eri kampanjoiden välillä, asettaa päiväbudjetin ja käyttää automaattista budjetinhallintaa.

  • Kampanjoiden hallinta: Voit luoda ja hallita erilaisia mainoskampanjoita yhdessä paikassa, ja saat selkeän kokonaiskuvan kampanjoidesi suorituskyvystä.

  • Mainosten optimointi: Voit optimoida mainoksiasi paremmin eri tavoitteiden mukaisesti, kuten saada lisää klikkauksia tai konversioita. Voit myös seurata mainosten tehokkuutta ja tehdä tarvittavia muutoksia nopeasti.

  • Monipuoliset mainosmuodot: Meta Ads Managerissa voit käyttää monipuolisempia mainosmuotoja kuin ”mainosta julkaisua” -toiminnossa, kuten kuvamainoksia, videoita, karusellimainoksia ja dynaamisia mainoksia. 

Meta Ads Manager on siis mainosten hallinnoinnin työkalu, jossa mainonnan sijoittelukohteina ovat mahdollisia Facebook, Instagram, Messenger ja Audience Network. On suositeltavaa tehdä kaikki mainokset aina suoraan Ads Managerissa eli Mainosten hallinnassa, ei julkaisun alareunasta boostaten. Näin voit tehdä tarkempaa ja kohdennetumpaa mainontaa, joka auttaa sinua tavoittamaan juuri ne ihmiset, joille sisältösi on relevanttia. Näin saat todennäköisesti enemmän sitoutumista ja parempia tuloksia mainoskampanjallesi. On myös hyvä muistaa, että mainostus somessa vaatii jatkuvaa seurantaa ja optimointia, jotta saat parhaan mahdollisen tuoton investoinnistasi, eivätkä mainosbudjettisi valu hukkaan.

Kuinka päästä alkuun Meta Ads Managerin kanssa?

Meta Ads Managerin käyttöönotto voi aluksi tuntua haastavalta ja aikaa vievältä. Tässä muutamia vinkkejä, jotka auttavat pääsemään alkuun Meta Ads Managerin kanssa:

  1. Luo tili: Ensin sinun täytyy luoda tili Meta Ads Manageriin. Voit tehdä tämän kirjautumalla Facebook-tunnuksillasi sisään Meta Ads Manageriin ja seurata sen antamia ohjeita.

  2. Määritä maksutapa: Seuraavaksi sinun täytyy määrittää maksutapa, jolla voit maksaa mainonnastasi. 

  3. Luo mainoskampanja: Kun olet luonut tilin, yhdistänyt Facebook ja Instagram tilisi sekä määrittänyt maksutavan, voit aloittaa mainoskampanjan luomisen. Voit määritellä kampanjasi tavoitteen, kohderyhmän, budjetin sekä keston.

  4. Luo mainos: Kun olet luonut kampanjan, sinun täytyy luoda mainokset, joita näytetään kohderyhmällesi. Voit luoda mainoksia eri muodoissa, kuten kuvina, karuselleina ja videoina.

  5. Seuraa mainonnan suorituskykyä: Kun mainoksesi on käynnissä, voit seurata sen tuloksia Meta Ads Managerin hallintapaneelista. Voit nähdä tietoja, kuten mainosten klikkausprosentit ja näyttökerrat.

Meta Ads Managerin käyttöön liittyy monia yksityiskohtia, mutta näiden viiden vaiheen avulla voit aloittaa mainonnan. Meta tarjoaa kattavasti oppaita erilaisten mainosten optimointiin ja kehittämiseen.

Apua somemarkkinointiin

Jos haluaisit kuulla lisää, kuinka tehostaa liiketoimintaasi sosiaalisen median tehokkaalla mainonnalla, ota rohkeasti meihin yhteyttä! Autamme mielellämme tuomaan somemainonnan osaksi yrityksesi markkinointia!

 

Tutustu myös näihin blogikirjoituksiin

Blogi

Google selkeyttää arkaluontoisten tapahtumien määritelmää

Google päivittää sopimatonta sisältöä koskevaa käytäntöä: Arkaluontoisten tapahtumien määritelmän selkeyttäminen. Lue täältä mikä muuttuu ja miten se vaikuttaa Google-mainontaan.
Blogi

Top 7 markkinointitrendit vuonna 2024

Aika tutustua vuoden 2024 markkinointirendeihin. Listasimme seitsemän merkityksellisintä – lue täältä koko artikkeli!
Blogi

Näin rakennetaan vaikuttava brändi

Brändi on enemmän kuin pelkät logot ja värit – se on kokonaisvaltainen tarina, joka vaikuttaa kaikkiin yleisöihin. Tämä artikkeli tarjoaa opastusta vaikuttavan brändin rakentamiseen.
Scroll to Top
PALVELUT
Blogi

Google selkeyttää arkaluontoisten tapahtumien määritelmää

Google päivittää sopimatonta sisältöä koskevaa käytäntöä: Arkaluontoisten tapahtumien määritelmän selkeyttäminen. Lue täältä mikä muuttuu ja miten se vaikuttaa Google-mainontaan.