Yritysilme – Millaisen ensivaikutelman annat yrityksestäsi?

Millaisen ensivaikutelman annat yrityksestäsi?

Visuaalisella ilmeellä on keskeinen rooli yrityksen identiteetin ja brändimielikuvien luomisessa. Brändille luodusta yhteneväisestä ilmeestä välittyy yrityksen imago, tarina sekä laadullinen panostus.

Yritysilmeeseen sisältyy:

  • Logo
  • Graafiset elementit
  • Fonttien määrittely
  • Värien määrittely
  • Office-pohjien luonti
  • Muut tukevat kuvaelementit

Mihin yritysilmettä käytetään?

Yritysilme on yksi brändin erottumistekijöistä, jolla voidaan välittää haluttuja mielikuvia yrityksestä ja sen palveluista. Erottuva logo, värit ja muodot jäävät asiakkaiden mieleen ja sillä on vaikutus ostopäätöksen tekoon (ja täten pitkäaikaisten asiakassuhteiden luomiseen).

Yritysilme näkyy kaikessa painetussa ja digitaalisessa viestinnässä, jossa halutaan puhua yrityksen omalla ”äänellä”, oli se sitten sosiaalisessa mediassa, kivijalassa, mainoksessa tai käyntikortissa.

Miten yritysilme luodaan?

Yritysilmeen voi tilata meiltä niin kattavana pakettina kuin yrityksesi tarvitsee. Ohessa on esimerkki täysin uuden tai kokonaisvaltaisesti uudistuvan yrityksen visuaalisen ilmeen kehitysprojektin vaiheista:

Ensin pidämme kanssasi aloituspalaverin. Haluamme nähdä sinulta esimerkkejä erilaisista graafisista ilmeistä (kuten logoista), joista pidät ja jotka sopivat yrityksesi maailmaan. Puhuttaako ilmeessä sen värit, muoto vai fontti? Haluatko, että yrityksesi ilme on sidottu johonkin aikakauteen? Mitä mielikuvia haluat siitä syntyvän?

Teemme kolme logoehdotusta värimaailmoineen. Näistä valitset yhden, jota lähdemme työstämään loppuun toiveidesi mukaisesti.

Hyväksytyn logon ja värimaailman jälkeen tehdään muut visuaaliset elementit, jotka sisällytetään graafiseen ohjeistoon. Graafisesta ohjeistosta löytyy logo (ja sen käyttö), värit, visuaaliset elementit, fonttien käyttö sekä tarvittaessa myös Office-pohjat.

Tarvittaessa autamme myös sisällöntuotannossa, eli tekstien rakentamisessa visuaalisen ilmeen ympärille esimerkiksi sosiaaliseen mediaan tai tiedotteisiin.

Kiinnostuitko?

Yritysilmeeeseen kannattaa panostaa jo varhaisessa vaiheessa. Se voidaan tarvittaessa (esimerkiksi brändiuudistuksen myötä) päivittää uuteen uskoon, kunnioittaen kuitenkin vanhan yritysilmeen vahvimpia elementtejä.

Kysy lisää myyjiltämme!

Tutustu myös näihin blogikirjoituksiin

Blogi

Zero-click markkinointi B2B-yrityksille – Näin AEO mullistaa hakukonenäkyvyyden

Perinteiset klikkeihin perustuvat strategiat eivät siis enää riitä, sillä käyttäjät saavat vastaukset suoraan hakutulossivulta. Tässä blogissa avaamme, miten zero-click-sisällöt ja AEO auttavat B2B-markkinoijaa kasvattamaan näkyvyyttä ...
LinkedIn somemarkkinointi
Blogi

Näin laitat sisältösi tekemään töitä – Käytännön vinkit sisällön monikanavaisuuteen

Tässä blogissa kerromme käytännön vinkkejä siitä, miten saat sisällöstäsi enemmän irti.
Blogi

Mikä on Google Trends ja miten sitä hyödynnetään markkinoinnissa?

Google Trends on arvokas työkalu markkinoijalle. Lue lisää, miksi!
Scroll to Top
PALVELUT
Blogi

Zero-click markkinointi B2B-yrityksille – Näin AEO mullistaa hakukonenäkyvyyden

Perinteiset klikkeihin perustuvat strategiat eivät siis enää riitä, sillä käyttäjät saavat vastaukset suoraan hakutulossivulta. Tässä blogissa avaamme, miten zero-click-sisällöt ja AEO auttavat B2B-markkinoijaa kasvattamaan näkyvyyttä ...