Pyynikin Trikoo

Korttelialueen brändin rakentaminen

Pyynikin Trikoo on yksi pitkäaikaisimmista asiakassuhteistamme. Olemme saaneet olla mukana Pyynikin Trikoon kiinteistö- ja aluekehittämisessä sen suunnitteluvaiheesta saakka.

Tehdasalueen uusi aikakausi

Tampereen Pyynikillä, vanhan Suomen Trikoon tehtaan alueella alkoi kesällä 2018 uusi aikakausi, kun Pyynikin Trikoon aluekehitys ja vanhoihin tehdaskiinteistöihin loihdittavien loft-asuntojen rakentaminen aloitettiin. Yhteistyön alussa mittavasta hankkeesta viestiminen aloitettiin uudistuvan Pyynikin Trikoon ilmeen suunnittelulla, verkkosivujen rakentamisella sekä viestintäsuunnitelman laatimisella.

Mukana yrittäjäyhteisön kehittämisessä

Yhteistyö on ulottunut Pyynikin Trikoon toiminnan kehittyessä myös alueen uusiin yrityksiin. Mielenkiintoinen ja monipuolinen asiakkuus on kehittynyt ja palvelut muotoutuneet alueen kasvaessa ja sen suosion kasvaessa. Olemme olleet kehityksessä tukena ja apuna alusta alkaen tiiviin yhteistyön yhä jatkuessa.

Koy Pyynikin Trikoo

Pyynikin Trikoo on vanha tehdasmiljöö, joka muodostaa uuden keskustan Pyynikin alueelle. Uuden asuinkorttelin mukana aluekehityshanke toi mukanaan alueelle kauan kaivattuja palveluja, kuten lähikaupan.

Ajattoman palvelut

Verkkosivut
Valokuvaus
Brändi-ilme
Markkinointistrategia
Google Ads
Valokuvaus
Somemarkkinointi
Printtimainonta
Tapahtumasuunnittelu
Opastesuunnittelu

Verkkosivut vastaavat sekä asukkaiden että vierailijoiden tarpeisiin​

Verkkosivut luotiin identifioimaan uudistuvaa korttelialuetta ja toimimaan informaation lähteenä alueesta kiinnostuneille sekä naapurustolle. Lisäksi verkkosivut tukevat alueen asuntomyyntiä sekä yritysyhteistöiden hankintaa. Nyt asuntojen valmistuttua ja palveluiden avauduttua verkkosivut ovat laajentuneet tiedotuskanavanaksi Trikoon asukkaille sekä alustaksi alueen palveluista tiedottamiseen ja vierailijoiden houkuttelemiseen.

Monikanavaista markkinointia eri kohderyhmien tavoittamiseen

Markkinointia on toteutettu vuosien ajan monikanavaisesti.  Sisältölähtöistä brändiviestintää tuetaan kampanjamuotoisella digimarkkinoinnilla niin sosiaalisen median kanavissa kuin Googlessakin. Viestinnän visuaalisena punaisena lankana ovat laadukkaat kuvat ja videot: vastaamme myös niiden toteutuksesta asiakkaalle.

Brändi-ilmeessä yhdistyvät historia ja tulevaisuus

Pyynikin Trikoosta mielenkiintoisen tekee alueen vahva historia ja omaleimaisuus. Projektin kaikilla osa-alueilla haluttiinkin säilyttää kohteelle ja sen ympäristölle tyypillisiä piirteitä ja tunnusomaista henkeä: visuaalinen ilme toimii parina tehtaan punatiiliselle arkkitehtuurille ja Pyynikin Trikoon uusi logo toteutettiin vanhan tehtaan logon pohjalta sitä nykyaikaistaen. Logossa yhdistyy vanhan logon lisäksi alueen teiden ja rakennusten ylhäältä päin katsottuna muodostama kuvio. Logon O-kirjaimet kuvastavat alueen yhteisöllisyyttä sekä sitä, kuinka alueella asuminen ja palvelut yhdistyvät. Alkuperäisiksi brändiväreiksi valittiin tehdasalueen tiilistä muistuttava kupari ja arvokas tumma sininen.

”Yhteistyö on ollut helppoa ja sujuvaa. Porukka on ollut aidosti innostunut kohteesta. Idearikkaus näkynyt sekä some-viestinnässä että tapahtumien suunnittelussa. Loistavien avainhenkilöiden kanssa muodostunut tiivis suhde.”
Johanna Saarivuo
Head of Asset Management Finland / DEAS Asset Management Finland Oy

Tutustu myös muihin rakennusalan referensseihin

Marvea – Brändin erottuminen ja näkyväksi tuominen rakennusalalla

Marvea Brändin erottuminen ja näkyväksi tuominen rakennus­alalla Rakennusalan tulokas Marvea perustettiin …

TNRak – Rakennusalan kilpailuvalttina kokonaisvaltainen markkinointi

TNRak Oy Rakennus­alan kilpailu­valttina kokonais­valtainen markkinointi Rakennusalalla kilpailu on kovaa ja …

Pyynikin Trikoo – Korttelialueen brändin rakentaminen

Pyynikin Trikoo Korttelialueen brändin rakentaminen Pyynikin Trikoo on yksi pitkäaikaisimmista asiakassuhteistamme. …

Vieritä ylös
PALVELUT
Some puhelimen näytöllä
Blogi

Tehokkain tapa tavoittaa käyttäjät somessa vuonna 2023

Joko reelsit, kelat ja tiktokit on hallussa? Teimme pienen katsauksen, miten tavoittaa potentiaalista yleisöään tehokkaimmin somessa. Lue täältä lisää!