Brändi-ilmeen ja viestinnän rakentaminen asiakaslähtöisesti
Tavoitteena oli moderni, eksklusiivinen ilme, joka viestii vahvoilla, energisillä ja rohkeilla väreillä. Maailmanluokan tuotteille tarvittiin myös asianmukainen viestintätyyli kuvituksineen.
Ilmeen ensimmäiset määritettävät elementit, logo ja värit valittiin kolmesta eri vaihtoehdosta. Pääväreiksi valikoituivat violetti ja tumma pinkki. Logossa hyödynnettiin samoja mittasuhteita kuin yrityksen tuoteratkaisussa – 20 jalkaa pitkässä moduulissa. Esimerkiksi E-kirjaimen erotettu keskimmäinen horisontaaliviiva toistaa moduulin mittasuhdetta 20:8. Viestintään luotu kuvitustyyli suunniteltiin tuomaan esiin Enicon asiakaslupaukseen sisältyvän viestin – yksilöityjä energiavarastolaitteistoja avaimet käteen -toimituksena.
Enico
Enico on energiavarastoinnin integroituja kokonaisratkaisuja tarjoava teknologia-alan yritys Tampereelta. Enicon visio on olla edelläkävijä modulaaristen ja skaalautuvien energian varastointiratkaisujen kehittämisessä.
Ajattoman palvelut
- Verkkosivut
- Brändiuudistus
- Esitteet
- Roll-upit
- Käyntikortit
- Asiakirjapohjat
- Julisteet
- Messuosaston suunnittelu
- Tapahtumatuotanto
- Tuoteteippauksien suunnittelu
- Video
- Valokuvaus
- 3D animointi
Tuotteiden lanseerausvaihetta varten tehtiin visualisoinnit tuotteista, rakennettiin verkkosivut määritellyn brändi-ilmeen mukaisesti sekä tuotettiin erilaisia videomateriaaleja viestinnän tueksi. Verkkosivuilla pääosassa ovat tyylikkäät kuvat ja informatiivinen sisältö. Väljä asettelu ja ikonien käyttö tukevat tuotteisiin liittyvän teknisen infon mielekästä esilletuontia.
Visualisointeja varten asiakas toimitti kuvat moduuleista, joille me etsimme soveltuvia ympäristökuvia kuvapankeista, joista yhdisteltiin tarkoituksenmukaiset taustamiljööt. Yksityiskohtia myöden viimeistellyssä kuvamaailmassa yhdistyvät luonto, teollisuus ja urbaani kaupunki. Kuvitusta varten myös moduulien ulkoasu suunniteltiin meillä, ja sitä onkin sellaisenaan hyödynnetty moduulien teippauksissa.
3D-animaatiot havainnollistavat tuotteen kokoa ja toimintaa
Tuotteiden havainnollistamiseen on käytetty 3D-animaatoita, joilla suuret kontit pystytään esittelemään erilaissa ympäristöissä sekä tuoda esiin energiavarastointiin käytettävän kontin toimintatapaa. Videosisältöjen tuottaminen on jatkunut myynnin ja rekrytoinnin tueksi sekä työnantaja- ja yritysmielikuvan vahvistamiseksi.
Näyttävä messuosasto houkuttelee kävijöitä
Yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa toteutimme Enicolle messuosaston. Teimme messuosastosta suunnitelman 3D-visualisointina, joka sisälsi kalusteet, teippaukset sekä screenit. Osasto suunniteltiin toimimaan helposti lähestyttävänä kohtauspaikkana, joka herättää keskustelua Enicon tuotteista ja energia-alan tulevaisuuden ratkaisuista. Tuotimme näyttävät materiaalit screeneille, joilla pystyttiin tuomaan Enicon energianvarastointiratkaisuja monipuolisesti esiin. Hyvin suunniteltu osasto palvelee useampien messujen ajan ja sitä voidaan ketterästi muokata osaston koon mukaiseksi.