Enico

Brändin rakenta­minen energia-alan edellä­kävijälle

Olemme toimineet Enicon kumppanina brändin rakentamisesta ja ensimmäisistä tuotelanseerauksista lähtien. Yrityksen kasvun ja tuoteperheen kehityksen myötä yhteistyöstämme on tullut tiivistä.

Brändi-ilmeen ja viestinnän rakentaminen asiakaslähtöisesti

Tavoitteena oli moderni, eksklusiivinen ilme, joka viestii vahvoilla, energisillä ja rohkeilla väreillä. Maailmanluokan tuotteille tarvittiin myös asianmukainen viestintätyyli kuvituksineen.

Ilmeen ensimmäiset määritettävät elementit, logo ja värit valittiin kolmesta eri vaihtoehdosta. Pääväreiksi valikoituivat violetti ja tumma pinkki. Logossa hyödynnettiin samoja mittasuhteita kuin yrityksen tuoteratkaisussa – 20 jalkaa pitkässä moduulissa. Esimerkiksi E-kirjaimen erotettu keskimmäinen horisontaaliviiva toistaa moduulin mittasuhdetta 20:8. Viestintään luotu kuvitustyyli suunniteltiin tuomaan esiin Enicon asiakaslupaukseen sisältyvän viestin – yksilöityjä energiavarastolaitteistoja avaimet käteen -toimituksena.

Enico

Enico on energiavarastoinnin integroituja kokonaisratkaisuja tarjoava teknologia-alan yritys Tampereelta. Enicon visio on olla edelläkävijä modulaaristen ja skaalautuvien energian varastointiratkaisujen kehittämisessä.

Ajattoman palvelut
  • Verkkosivut
  • Brändiuudistus
  • Esitteet
  • Roll-upit
  • Käyntikortit
  • Asiakirjapohjat
  • Julisteet
  • Messuosaston suunnittelu
  • Tapahtumatuotanto
  • Tuoteteippauksien suunnittelu
  • Video
  • Valokuvaus
  • 3D animointi

Visuaaliset materiaalit uskottavan teknologia­brändin tueksi

Tuotteiden lanseerausvaihetta varten tehtiin visualisoinnit tuotteista, rakennettiin verkkosivut määritellyn brändi-ilmeen mukaisesti sekä tuotettiin erilaisia videomateriaaleja viestinnän tueksi. Verkkosivuilla pääosassa ovat tyylikkäät kuvat ja informatiivinen sisältö. Väljä asettelu ja ikonien käyttö tukevat tuotteisiin liittyvän teknisen infon mielekästä esilletuontia.

Visualisointeja varten asiakas toimitti kuvat moduuleista, joille me etsimme soveltuvia ympäristökuvia kuvapankeista, joista yhdisteltiin tarkoituksenmukaiset taustamiljööt. Yksityiskohtia myöden viimeistellyssä kuvamaailmassa yhdistyvät luonto, teollisuus ja urbaani kaupunki. Kuvitusta varten myös moduulien ulkoasu suunniteltiin meillä, ja sitä onkin sellaisenaan hyödynnetty moduulien teippauksissa.

3D-animaatiot havainnollistavat tuotteen kokoa ja toimintaa

Tuotteiden havainnollistamiseen on käytetty 3D-animaatoita, joilla suuret kontit pystytään esittelemään erilaissa ympäristöissä sekä tuoda esiin energiavarastointiin käytettävän kontin toimintatapaa. Videosisältöjen tuottaminen on jatkunut myynnin ja rekrytoinnin tueksi sekä työnantaja- ja yritysmielikuvan vahvistamiseksi.

Näyttävä messuosasto houkuttelee kävijöitä

Yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa toteutimme Enicolle messuosaston. Teimme messuosastosta suunnitelman 3D-visualisointina, joka sisälsi kalusteet, teippaukset sekä screenit. Osasto suunniteltiin toimimaan helposti lähestyttävänä kohtauspaikkana, joka herättää keskustelua Enicon tuotteista ja energia-alan tulevaisuuden ratkaisuista. Tuotimme näyttävät materiaalit screeneille, joilla pystyttiin tuomaan Enicon energianvarastointiratkaisuja monipuolisesti esiin. Hyvin suunniteltu osasto palvelee useampien messujen ajan ja sitä voidaan ketterästi muokata osaston koon mukaiseksi.

"Yhteistyö Ajattoman Idean kanssa on sujunut paremmin, kuin osasimme edes haaveilla. Jo ensimmäisessä kohtaamisessa löysimme helposti yhteisen näkemyksen uuden tuoteperheemme kokonaisvaltaisesta suunnittelusta. Palvelu on ollut ystävällistä, laadukasta, tehokasta ja ennen kaikkea ammattitaitoista kaikilta osin. Ajaton Idea kuuntelee, ja arvostaa asiakasta! "
Mika Haanpää
WellSmell

Tutustu myös muihin teknologia-alan referensseihin

Radientum – Visuaalista viestintää mobiiliteollisuuden kansainvälisillä markkinoilla

Radientum Visuaalista viestintää mobiili­teollisuuden kansain­välisillä markkinoilla Radientum on yksi pitkäkestoisimmista asiakkaistamme, ...

Enico – Brändin rakentaminen energia-alan edelläkävijälle

Enico Brändin rakenta­minen energia-alan edellä­kävijälle Olemme toimineet Enicon kumppanina brändin rakentamisesta ...

Tritium – Verkkosivut suomalaiselle superauto­valmistajalle

Tritium Verkkosivut suomalaiselle superauto­valmistajalle Tritium on uniikki superauto, joka valmistetaan asiakkaalle ...
Scroll to Top
PALVELUT
Blogi

Markkinointivuoden trendit – mitä nähdään vuonna 2025?

Markkinointivuoden trendit – mitä nähdään vuonna 2025?   Mitkä ihmeen ...