Yhtenäinen brändi luo uskottavuutta tuotteelle
WellSmell on lääkärin ja insinöörin yhteistyössä kehittämä tuotesarja hajuaistin kuntouttamiseen. WellSmell on lääkinnälliseksi laitteeksi rekisteröity hajuharjoittelupaketti, ensimmäinen laatuaan Pohjoismaisilla markkinoilla. Toimimme WellSmellin tukena brändäyksessä, pakkaussuunnittelussa sekä markkinoinnissa. Tavoitteena oli luoda brändi, joka vetoaa niin kuluttajiin kuin myös ammattihenkilöstöön terveydenhuollon alalla. Brändin rakentaminen käynnistettiin brändityöpajassa, jossa ammennettiin ainekset eheän brändin luomiseen.
Uskottavan brändi-ilmeen muodostuminen
Raikkaat pakkaukset, jotka viestivät tarkoituksestaan ja sisällöstään käyttäjille sekä ohjaavat käyttämään tuotteita intuiivisesti olivat vahva perusta brändi-ilmeelle. Luonnonmukaiset tuoksuöljyt saivat symbolikseen elementtejä luonnosta ja typografia pidettiin selkeänä, jotta se olisi helposti ymmärrettävä ja luettavissa, mutta kuitenkin mielenkiintoisempi kuin perinteisten apteekkituotteiden. Terveydenhuoltoympäristöön sopivaa kliinisempää ilmettä kuvastavat hillityt värit.
WellSmell / Indoor Health Master Team Oy
WellSmell on vuonna 2021 perustettu hajuharjoitteluun kehitetty tuoteperhe, joka sisältää hajuaistin kuntouttamiseen tarvittavat tarvikkeet sekä ohjeet. Tuotteet ovat lääkinnälliksi laitteiksi rekisteröityjä.
Ajattoman palvelut
Brändi-ilme
Brändistrategia
Brändikäsikirja
Markkinointistrategia
Pakkaussuunnittelu
Google Ads
Sähköpostimarkkinointi
Somestrategia
Roll-upit
Esitteet ja flyerit
Valokuvaus
3D-tuotekuvat
Tuore brändi, joka tähtää myös kansainvälisille markkinoille tarvitsi selkeän strategian ja suuntaviivat brändilleen, jotka antavat tilaa brändin kasvulle ja kehitykselle. Kokosimme WellSmellille kattavan brändikäsikirjan, joka toimii ohjenuorana viestinnälle, markkinoinnille sekä yhtenäiselle toiminnalle. Brändikäsikirja sisältää graafisen ohjeistuksen lisäksi brändin tarkoituksen ja tarinan, arvot ja ytimen sekä tone-of-voicen ja viestintäkonseptit. Brändikäsikirja rakennettiin käyttäjälähtöisesti palvelumuotoilun menetelmiä kuten palvelupolkua ja asiakasprofiileja konkreettisesti hyödyntäen.
Markkinointistrategia kietoutuu brändistrategiaan
Markkinointistrategia rakennettiin vahvasti brändikäsikirjaan nojaten ja asiakasprofiileihin kohdentaen. Markkinoinnin päätavoitteena oli vahvistaa brändin ammattimaisuutta sekä tehostaa liikennettä verkkokauppaan. Markkinointikanavat valikoitiin brändin tavoitteiden ja budjetin mukaisesti. Markkinoinnin toimenpiteille luotiin pitkälle tähtäävä aikataulu ja sosiaaliseen mediaan luotiin strategia orgaanista sisältöä ja maksettua mainontaa myöden. Digimarkkinoinnin strategian lisäksi tuotimme erilaisia painomateriaaleja myynnin tueksi, kuten roll-upit ja flyerit.